Regulamin serwisu
Regulamin sklepu internetowego
- 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna lub osoba reprezentująca daną firmę.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93).
3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego). - Sklep – strona stowarzyszenia Milanos stowarzyszeniemilanos.pl
- Sprzedawca – Stowarzyszenie Milanos.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (U. 2014 poz. 827).
- 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową produktów fizycznych, produktów wirtualnych i usług.
- Za pośrednictwem Sklepu, Klient może dokonać zakupu produktów fizycznych, produktów wirtualnych i usług.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów.
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Klient jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem, a rozpoczęcie korzystania ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją wszystkich jego postanowień. Regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej z Klientem.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczające są:
- a) dostęp do Internetu,
- b) standardowy system operacyjny,
- c) standardowa przeglądarka internetowa,
- d) posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- W celu dokonania zakupu klient jest zobowiązany złożyć w Sklepie zamówienie. Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Umowy w Sklepie są zawierane w języku polskim.
- Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
9. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w § 3 Regulaminu.
- 3 Składanie zamówienia
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
2. Zawartość strony internetowej i podstron Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a zatem samo złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy
- W celu złożenia zamówienia, Klient zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- a) wybrać opcje Produktu będącym przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku pola wyboru,
- b) kliknąć w przycisk: „Wypełnij formularz rejestracyjny i zamów bilet”,
- c) chcąc zakupić kilka biletów kilka biletów należy wypełnić bilet danymi każdego uczestnika i po kolei dodawać do koszyka
- d) podać dane odbiorcy zamówienia, w tym adres, na który ma nastąpić dostawa zamówionych Produktów Fizycznych – w przypadku Produktów wirtualnych dostawa zawsze następuje na adres e-mail podany przez Klienta;
- e) wybrać jedną z trzech dostępnych metod płatności,
- f) zaznaczyć „przeczytałem/am i akceptuję regulamin”
- h) należy zaznaczyć oświadczenie o stanie zdrowia, oraz braku przeciwskazań do wzięcia udziału w rajdzie
- h) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- Z chwilą kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” zgodnie z ust. 3 lit. 5) powyżej, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej w postaci produktu wirtualnego lub umowy kupna produktu fizycznego lub usługi.
- Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” zgodnie z ust. 3 lit. 5) powyżej, Klient zostanie przeniesiony na stronę z podsumowaniem złożonego zamówienia, które obejmować będzie w szczególności instrukcję dokonania zapłaty za zamówienie. Jeśli Klient wybrał metodę płatności za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności w tym przypadku Tpay, zostanie przeniesiony na stronę, gdzie będzie mógł dokonać płatności za zamówienie. Jeśli natomiast Klient wybierze płatność za pomocą Przelewu bankowego po kliknięciu przycisku “Kupuję i płacę” – zostanie poinformowany poprzez informację na ekranie i w wiadomości e- mail na jakie konto i dane przelać odpowiednią kwotę. Jeśli klient wybierze „płatność na miejscu w biurze w Miłkowie”, powinien dokonać płatności osobiście pod wyświetlonym adresem w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia zamówienia na stronie stowarzyszeniemilanos.pl
- Zamawiając produkty wymagające danych Klienta – Klient zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich niezbędnych danych do personalizacji produktów.
6. Sprzedawca nie dokonuje korekty, ani poprawek w treściach przesłanych przez Klienta w celu personalizacji zamówionego produktu. Odpowiedzialność za poprawność przesłanych treści leży po stronie Klienta. - W przypadku problemów lub wątpliwości związanych z procesem składania zamówienia, Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: stowarzyszeniemilanos@gmail.com
- 4 Formy dostawy i płatności
- W przypadku produktów wirtualnych formą dostawy jest wiadomość
e-mail. Dostawa w formie wiadomości e-mail jest bezpłatna. - W przypadku produktów fizycznych jedyną formą dostawy jest przesyłka kurierska. Wszystkie przesyłki kurierskie na terenie Polski pokrywa Klient.
- Klient może wybrać metody płatności za zamówienie:
- płatność realizowana jest przez system płatności TPay.
- płatność tradycyjnym przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- 5 Realizacja zamówienia
- Po złożeniu przez Klienta zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 3 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Klienta zostanie wysłane potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie stanowi oświadczenie o przyjęciu przez Sprzedawcę oferty, o której mowa w § 3 ust. 5 Regulaminu.
- Klient zobowiązany jest zapłacić za każdy rodzaj Produktu w terminie 7 dni od chwili złożenia zamówienia (dotyczy metody płatności tradycyjnym przelewem bankowym oraz płatności w biurze – w przypadku płatności za pośrednictwem płatności Tpay nie ma możliwości zakończenia procesu składania zamówienia bez dokonania płatności).
3. Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone przez Klienta w ciągu 7 dni od chwili złożenia zamówienia będą automatycznie anulowane. - W razie braku zapłaty pełnej ceny w terminie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, Sprzedawca może anulować zamówienie Klienta, o czym Klient zostanie poinformowany. Jeżeli Klient zapłacił część ceny, Sprzedawca zwraca mu całą wpłaconą kwotę.
- Po otrzymaniu zapłaty i przygotowaniu zamówienia, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie realizacji zamówienia. W przypadku Produktu wirtualnego wysyłka polega na przesłaniu Klientowi wiadomości e-mail zawierającej odnośnik pozwalający pobrać na własne urządzenie zakupiony Produkt.
- 6 Produkty wirtualny
- Zabroniona jest dalsza odsprzedaż produktów wirtualnych przez Klienta.
- W przypadku zakupu Produktu wirtualnego, rola Sprzedawcy ogranicza się do dostarczenia Klientowi pliku obejmującego Produkt.
- 7 Produkty fizyczny
- Zakres personalizacji dla każdego Produktu fizycznego jest opisany na stronie Produktu w Sklepie.
- Produkty fizyczne po zakupie, personalizacji i wysyłce do Klienta stają się Jego własnością i mogą być odsprzedawane przez Klienta.
- 8 Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Zgodnie z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od objęcia w posiadanie Produktu lub zawarcia umowy (do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem).
- Jeśli Klient wyraził zgodę na wykonanie umowy w całości i dostarczenie mu Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Klient został poinformowany o utracie tegoż prawa przez Sprzedawcę, Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt. 13 Ustawy o Prawach Konsumenta. Oznacza to, że Klient nie ma możliwości zwrotu Produktów zakupionych w Sklepie Sprzedawcy.
- Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać w postaci elektronicznej i wysłać Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, tj. stowarzyszeniemilanos@gmail.com
- Zwrot należności nastąpi w takiej formie, w jakiej dokonywany był zakup: konto bankowe lub na kartę, chyba że Klient poprosi o zwrot w innej formie.
- Klient odsyła Produkt na własny koszt w formie nie zmienionej oraz jest zobowiązany do zabezpieczenia go w taki sposób, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
6. Sprzedawca dokona zwrotu należności Klientowi w ciągu 7 dni roboczych od momentu otrzymania zwróconego Produktu.
- 9 Rękojmia Sprzedawcy
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- W razie stwierdzenia wady jakiegokolwiek Produktu, Klient powinien wysłać zawiadomienie (oświadczenie) o stwierdzonej wadzie na adres e-mail Sprzedawcy stowarzyszeniemilanos@gmail.com. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia (oświadczenia) przed jego upływem. Klient zobowiązany jest sporządzić opis stwierdzonej wady oraz wskazać zakres roszczenia (patrz pkt 5).
- Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany Produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- żądać obniżenia ceny,
- odstąpić od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
- Sprzedawca jest obowiązany – na swój koszt – wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Przyjmuje się, iż termin ten wynosi do 14 dni.
- Jeśli Klient stwierdził wadę Produktu, wystarczające jest przesłanie reklamacji obejmującej dane, o których mowa w ust. 6 powyżej, na adres e-mail Sprzedawcy stowarzyszeniemilanos@gmail.com
6. W przypadku zamawiania Produktu fizycznego Klient powinien sprawdzić stan przesyłki w momencie jej otrzymania oraz skontrolować zawartość w obecności kuriera, szczególnie jeżeli na paczce uwidocznione są uszkodzenia lub wgniecenia. - W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może uzyskać wskazówki, pisząc na adres e-mail milanos.pl
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstałe szkody czy straty, które Klient poniesie w skutek otrzymania wadliwego Produktu.
- 10 Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu
- Klienci mogą składać reklamacje co do funkcjonowania Sklepu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- oznaczenie Klienta,,
- przedmiot reklamacji,
- okoliczności uzasadniające reklamację,
- żądanie Klienta w związku z reklamacją.
- Reklamacje można składać listownie na adres siedziby Sprzedawcy lub w postaci wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Administratora (patrz § 1 Regulaminu)
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania od Klienta. O swojej decyzji zapadłej w wyniku rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie zawiadomi Klienta w ten sam sposób, w jaki wysłana została mu reklamacja.
- 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Klient będący Konsumentem, ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient, będący Konsumentem, może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- 12 Postanowienia końcowe
- Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta umowy sprzedaży lub umowy.
- Prawem właściwym dla umów sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Profesjonalnej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na warunkach określonych w Regulaminie jest prawo polskie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta. Nowa treść Regulaminu obowiązywać będzie Klienta po zaakceptowaniu przez niego zmian, o których został powiadomiony.